Asiakasohjaus
Asiakasohjaus sopii sinulle esimerkiksi silloin kun:
Asiakasohjaus alkaa aina tämänhetkisen tilanteesi kartoituksella. Käyt yhdessä asiakasvastaavan kanssa läpi terveydentilasi, arkesi, verkostosi, käyttämäsi terveys-, sosiaali- ja muut palvelut sekä voimavarasi. Sen jälkeen laaditte yhdessä hoitosuunnitelman, johon kootaan kaikki tarvitsemasi palvelut ja hoito. Hoitosuunnitelman tavoitteena on, että saat oikea-aikaisia, sujuvia ja juuri sinulle sopivia palveluja terveytesi ja arkesi tueksi. Asiakasvastaava ottaa tarvittaessa luvallasi yhteyttä hoitoosi osallistuviin ja palveluitasi tarjoaviin tahoihin ja luo yhteistyössä heidän kanssaan sinulle sujuvan hoito- ja palvelukokonaisuuden.
Voit hakeutua asiakasohjaukseen itse tai jonkun asioitasi hoitavan ammattilaisen ohjaamana. Et tarvitse lähetettä. Asiakasohjausta tehdään aina suostumuksellasi ja yhdessä kanssasi. Asiakasohjauksessa toimii työparina terveydenhoidon ja sosiaaliohjauksen ammattilaiset.
Asiakasohjauksen käynti tai käynnit ovat asiakkaalle ilmaisia.
Uudenkaupungin terveyspalvelut tarjoaa asiakasohjauspalvelua tukenaan Tulevaisuuden SoTe-keskushankkeen osaprojekti -Henkilökohtaisen asiakasohjauspalvelun tuotannollinen pilotointi ja Työikäisten sosiaalihuollon kehittämisohjelma.
Lisätietoa Varsinais-Suomen sote-palvelujen kehittäminen -hankekokonaisuuksista löydät osoitteesta: www.vssotehankkeet.fi
- sinulla on paljon sairauksia ja niiden hoito ja tutkimukset vievät sinulta voimavaroja
- tarvitset monia palveluja ja haluat, että ne muodostavat järkevän kokonaisuuden
- tarvitset arkesi tueksi selkeän suunnitelman hoitoosi ja palveluihisi
- sinulla on uusi elämäntilanne tai sairaus ja tarvitset sen tueksi hyvän suunnitelman ja palveluja
- koet tarvitsevasi lisää tai erilaisia palveluja kuin sinulla nyt on
- sosiaali- ja terveyspalvelujen käyttö tuntuu vaikealta/epäselvältä tai paikallinen palvelujärjestelmä on sinulle uusi
- sinulla on taloudellista huolta, asumisen ongelmia
- sinulla on työttömyyttä tai työkyvyttömyyttä
- koet kokonaistilanteestasi huolta tai tilanteesi tuntuu epäselvältä
- koet yksinäisyyttä ja toivoisit tähän muutosta
Asiakasohjaus alkaa aina tämänhetkisen tilanteesi kartoituksella. Käyt yhdessä asiakasvastaavan kanssa läpi terveydentilasi, arkesi, verkostosi, käyttämäsi terveys-, sosiaali- ja muut palvelut sekä voimavarasi. Sen jälkeen laaditte yhdessä hoitosuunnitelman, johon kootaan kaikki tarvitsemasi palvelut ja hoito. Hoitosuunnitelman tavoitteena on, että saat oikea-aikaisia, sujuvia ja juuri sinulle sopivia palveluja terveytesi ja arkesi tueksi. Asiakasvastaava ottaa tarvittaessa luvallasi yhteyttä hoitoosi osallistuviin ja palveluitasi tarjoaviin tahoihin ja luo yhteistyössä heidän kanssaan sinulle sujuvan hoito- ja palvelukokonaisuuden.
Voit hakeutua asiakasohjaukseen itse tai jonkun asioitasi hoitavan ammattilaisen ohjaamana. Et tarvitse lähetettä. Asiakasohjausta tehdään aina suostumuksellasi ja yhdessä kanssasi. Asiakasohjauksessa toimii työparina terveydenhoidon ja sosiaaliohjauksen ammattilaiset.
Asiakasohjauksen käynti tai käynnit ovat asiakkaalle ilmaisia.
Uudenkaupungin terveyspalvelut tarjoaa asiakasohjauspalvelua tukenaan Tulevaisuuden SoTe-keskushankkeen osaprojekti -Henkilökohtaisen asiakasohjauspalvelun tuotannollinen pilotointi ja Työikäisten sosiaalihuollon kehittämisohjelma.
Lisätietoa Varsinais-Suomen sote-palvelujen kehittäminen -hankekokonaisuuksista löydät osoitteesta: www.vssotehankkeet.fi

Ota yhteyttä
Asiakasvastaavat
Terveydenhoitaja
Taina Flemming
puh. 040 4874 385 (ma-pe)
Sosiaaliohjaaja
Jonna Marela
puh. 040 1628 200 (ti-ke)